Jak dobrze drukować zdjęcia? Edukacja Promocja - home obok slidera Promocja - home pod sliderem Redakcja poleca Warto przeczytać by Redakcja Fotograficzny Program Bez Nazwy - 22 lutego, 201624 lutego, 2016 Polecamy warsztaty druku przygotowane przez Medikon. Szczegóły w informacji prasowej poniżej. Medikon Polska zaprasza na bezpłatne szkolenia z druku fotograficznego i zarządzania barwą Szkoła Druku Medikon połączone z pokazem możliwości najnowszych drukarek fotograficznych EPSON i DNP, monitorów graficznych EIZO, rozwiązań do kalibracji X‑Rite i Datacolor, skanerów do filmów Plustek, papierów fotograficznych do druku atramentowego SIHL MASTERCLASS, FOMEI Collection, FomeiJet i HARMAN by Hahnemühle oraz oświetlenia fotograficznego, studyjnego i plenerowego FOMEI. Najbliższe edycje szkoleń odbędą się od 26 lutego do 8 marca 2016 w 5 miastach w Polsce. Miejsce i czas szkoleń: 26 luty 2016 — Zawiercie, Skylight Studio, http://skylightstudio.com.pl 27 luty 2016 — Kraków, Studio Unique, http://studio-unique.pl 2 marca 2016 — Koszalin, Bałtycka Szkoła Fotografii, http://szkolafotografii.eu 3 marca 2016 — Sopot, Sopocka Szkoła Fotografii, http://szkolafotografii.pl 8 marca 2016 — Warszawa, Studio Medikon, http://medikon.pl Podczas szkolenia w krakowskim Studio Unique będzie można testować lampy Fomei w trybie HSS, z krótkimi czasami do 1/8000s, umożliwiającym „zamrażanie” ruchu. Szkolenia odbywać się będą w godzinach 10:00–15:00. Szkolenia są bezpłatne. Koszt uczestnictwa: 0 PLN. Ze względu na duże zainteresowanie szkoleniami i ograniczoną ilość miejsc obowiązują zapisy. Szczegółowe informacje i zapisy na stronie: http://bit.ly/szkola-druku-medikon-2016 Program warsztatów: Część I Szkoła Druku Medikon Zarządzanie barwą w fotografii i fotograficzny druk atramentowy 10:00 — 13:00 Szkolenie poprowadzi Szymon Aksienionek z firmy Medikon Polska. Przygotowanie cyfrowej ciemni – monitora, drukarki, papieru i oprogramowania – do pracy umożliwiającej edycję i drukowanie zdjęć cyfrowych zgodnie z zasadami zarządzania barwą. Uczestnicy dowiedzą się jak w praktyce, mając do dyspozycji monitor graficzny i urządzenia do kalibracji, zaawansowaną atramentową drukarkę fotograficzną, papier fotograficzny, przygotować stanowisko pracy z fotografią cyfrową umożliwiające przepływ pracy zgodny z zasadami zarządzania barwą i poprawnie przygotować do druku oraz wydrukować zdjęcie z użyciem profili ICC. Podczas szkolenia, entuzjaści fotografii oraz zawodowcy, pracujący na co dzień z odbitkami fotograficznymi w punktach druku, studiach i laboratoriach fotograficznych, będą mogli poznać najnowsze technologie uzyskiwania odbitek fotograficznych ze zdjęć cyfrowych, takie jak: * Monitory graficzne z kalibracją sprzętową EIZO ColorEdge * Drukarki fotograficzne Epson SureColor i L‑series * Suche minilaby Epson SureLab SL-D700 * Drukarki termosublimacyjne DNP DS620, DS-RX1, DS-SL620 * Kalibratory X‑Rite i Datacolor * Skanery do filmów Plustek OpticFilm * Papiery do druku atramentowego SIHL MASTERCLASS, FOMEI Collection, FomeiJet i HARMAN by Hahnemühle Podczas spotkania omawiane będą następujące zagadnienia: * Zarządzanie barwą w środowisku pracy fotografa – zasada działania. * Różnice między urządzeniami w procesie tworzenia obrazu cyfrowego. * Kontrola koloru i balansu bieli w lustrzance cyfrowej. * Format pliku – RAW czy JPG – różnice w zakresie reprodukcji barwy. * Podstawowe modele i przestrzenie barwne w fotografii – RGB czy CMYK? * Profile ICC – czym są i dlaczego są takie ważne? * Monitor do pracy z fotografią – wybór, kalibracja i profilowanie. * Kalibracja programowa i sprzętowa – różnice i możliwości. * Zarządzanie barwą w programie Adobe Photoshop. * Softproofing – symulacja barw wydruku w oprogramowaniu Adobe Photoshop i Mirage. * Proofing i softproofing – kiedy stosować, na co uważać. * Przygotowanie i drukowanie fotografii z użyciem profili ICC. * Wpływ otoczenia na odwzorowanie barw na monitorze i wydrukach. * Papiery do druku atramentowego – przegląd szerokiej gamy podłoży do drukarek atramentowych – od podstawowych powlekanych papierów błyszczących po ekskluzywne podłoża matowe, artystyczne (Fine Art, Canvas) i archiwalne (Baryta, Fibre Base, 100% Cotton). Część II Szkoła fotografii FOMEI Światło w fotografii studyjnej i plenerowej 13:00 — 15:00 Szkolenie poprowadzi Łukasz Borowski z firmy Medikon Polska. W tej części uczestnicy dowiedzą się jak kreatywnie wykorzystać oświetlenie studyjne, jak fotografować w plenerze bez dostępu do sieci energetycznej oraz poznają innowacyjne funkcje przyspieszające pracę. Uczestnicy będą mogli zapoznać się z oświetleniem studyjnym zarówno dla profesjonalistów jak i początkujących (błyskowe i światła ciągłego) oraz rozwiązaniami do fotografowania w plenerze. Podczas spotkania omawiane będą następujące zagadnienia: * Nowoczesne rozwiązania z zakresu oświetlenia studyjnego FOMEI * Co jest ważne przy wyborze studyjnej lampy błyskowej? * Jak wykorzystać oświetlenie, aby zdjęcia nabrały niepowtarzalnego charakteru? * Dlaczego tak ważna jest powtarzalność temperatury barwowej i mocy błysku? * Nowe i nietypowe funkcje lamp studyjnych. * Fotografia z jednym źródłem światła – fakty i mity. * Oświetlenie plenerowe zasilacze i generatory – różnice, wady i zalety obu rozwiązań.